Diákszemmel – digitálisan a határon túli kirándulás tapasztalatairól
Az utazás tapasztalás, tapasztalatok gyűjtése. És mi négy napon át fedezhettük fel a Felvidék magyarok lakta tájait, ismerhettük meg a történelmi múltat és jelent. Ez idő alatt egy belső utazást is tettünk, amelyben mélyebb értelmet nyertek a történelem- és magyarórán is oly gyakran halott fogalmak: magyarság, nemzeti összetartozás, nemzettudat.
Az előzetes felkészülés része volt, hogy például térképen jelöltük be a tervezett útvonalunkat, illetve minden nevezetességről, látnivalóról kiselőadással készültünk, amelyet elő is adtunk. Talán a legnagyobb izgalommal a rozsnyói iskola diákjaival való találkozást vártuk, ezért felelevenítettük a tanult történelmi eseményeket, főként azt a tényt, hogy az 1920-as trianoni döntés következtében olyan területek is idegen országok részei lettek, amelyek lakosságának többsége magyar volt; ennek kapcsán beszéltünk a szétszakított magyar irodalomról is. Ebben a felkészülésben segítségünkre voltak a Barangoló Digitális Tartalomtár ,,Okosdoboz” feladatai:
https://www.okosdoboz.hu/hu-HU/Hatarontuli
Kedvcsinálónak néhány feladat: Kétségek a képtárban – ebben a digitális feladatban a Felvidékről származó képzőművészek alkotásait lehet párosítani a művésszel: https://www.okosdoboz.hu/feladatsor?id=2523
Felvidéki várak, urak és úrnők című digitális feladatban – értelemszerűen – a híres felvidéki várakról és uralkodókról tudhatunk meg információkat: https://www.okosdoboz.hu/feladatsor?id=2533
A Hazatalál a dal című digitális feladatban a Felvidék néprajzi tájegységeit rendszereztük:
https://www.okosdoboz.hu/feladatsor?id=2578
Az élményeket, tapasztalatokat nagyon jól kiegészítik ezek az ,,okos feladatok”, melyekkel a tudásunkat bővíthetjük, a műveltségünket szélesíthetjük.